Słuchalnia – muzyczne znaki czasu
Międzynarodowy festiwal młodej muzyki nowej prezentuje twórczość kompozytorów z roczników 70. i 80., ze szczególnym akcentem na zjawiska spektaklu i elektroniki.
- 10.12. (czwartek), godz. 18.00 Wykład Od happeningu do „muzyki scenicznej”. INORI Karlheinza Stockhausena, CSW
Monika Pasiecznik – ukończyła z wyróżnieniem teorię muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2008) oraz filologię polską na Uniwersytecie Wrocławskim (2005). Od 2006 muzyczna felietonistka miesięcznika społeczno-kulturalnego „Odra”. W latach 2007-2010 w Programie 2 Polskiego Radia. W latach 2012-2014 redaktorka „Ruchu Muzycznego”. Autorka książki o Karlheinzu Stockhausenie „Rytuał Superformuły” oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) książki „Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach”.
- 11.12. (piątek), godz. 20.00 Prasqual – elektronika z oper, CSW
Prasqual – projekcja dźwięku, Paweł Stankiewicz, Sebastian Zarych - saksofony
W programie: Prasqual (1981) - Rytuał Miłości na 2 tańczących saksofonistów i elektronikę,
Elektronika z oper: Ophelia, Architektura światła, Pięć śpiewów z klatki i baletu Nevermore?
Prasqual – ur. 1981 w Chełmży, absolwent ZSM im. K. Szymanowskiego w Toruniu, mieszka i pracuje w Kolonii. Kompozytor, architekt dźwięku, dyrygent, pianista. Prasqual pisał na zamówienie Opery Wrocławskiej, DeutschlandFunk w Kolonii, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Städtische Bühnen Münster, Opery Narodowej w Warszawie, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Główne obszary jego zainteresowań to dzieła sceniczne, muzyka mikrotonalna, muzyka elektroniczna i ruch muzyki w przestrzeni.
12.12. (sobota)
- godz. 12.00 Twórczość operowa Prasquala – spotkanie z kompozytorem, Czytelnia CSW
- godz. 19.00 Stockhausen – INORI
Prasqual – projekcja dźwięku, Agnieszka Kuś – taniec. W programie: Karlheinz Stockhausen (1928-2007), INORI na tancerza/mima i orkiestrę (projekcja z taśmy). Agnieszka Kuś – jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Kolonii (Niemcy). Jako tancerka dokonała polskiego prawykonania INORI Karlheinza Stockhausena i wykonywała ten utwór na międzynarodowych festiwalach muzyki współczesnej.
13.12. (niedziela)
- godz. 12.00 Dyskusja o Stockhausenie z udziałem Prasquala, Moniki Pasiecznik i Krzysztofa Kwiatkowskiego, CSW
- godz. 17.00 Bartosz Koziak – wiolonczela, Kamil Kęska – live electronics, CSW
W programie: Dobromiła Jaskot (1981) - hannah na wiolonczelę i live electronics, Krzysztof Penderecki (1933) - Capriccio per Siegfried Palm, Henri Dutilleux (1916-2013) - Trois strophes sur le nome de Sacher, Helmut Lachenmann (1935) – Pression, Isang Yun (1917-1995) – Glissées, Laszlo Sary (1940) - “…for cello”, Paweł Szymański (1954) - Kaleidoscope for M.C.E.
Bartosz Koziak – wiolonczelista, absolwent Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris. Zwycięzca III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego. Od kilku lat uczestniczy w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Dobromiła Jaskot – ur. 1981 w Toruniu, kompozytorka, doktor sztuki muzycznej (2011), do 2015 adiunkt Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i kierownik studia elektroakustycznego Pracownia Dźwięku. Laureatka konkursów kompozytorskich i pianistycznych. W r. 2006 w Operze Narodowej w Warszawie miała miejsce prapremiera jej interaktywnej opery kameralnej „Fedra”.
- godz. 19.30 Prawykonania Kwadrofonik, Dwór Artusa
Emilia Sitarz, Bartłomiej Wąsik – fortepiany, Magdalena Kordylasińska, Miłosz Pękala – instrumenty perkusyjne/perkusja, Barbara Kinga Majewska – głos. W programie: Mikołaj Laskowski (1988) - Ach, pocierać woskową Buddę – prawykonanie, Kolekcje - Zamówienia kompozytorskie 2015-2016
Katarzyna Szwed (1980) - Rozświetlanie ciszy – prawykonanie, Wojciech Blecharz (1981) - September (the next reading), Sławomir Wojciechowski (1971) - Machina Zawiła
Kwadrofonik – laureat tegorocznego Paszportu Polityki, zespół który powstał w 2006 roku w wyniku połączenia dwóch duetów: perkusyjnego (Hob-Beats Duo: Magdalena Kordylasińska i Miłosz Pękala) i fortepianowego (Lutosławski Piano Duo: Emilia Sitarz i Bartłomiej Wąsik). Wykonuje muzykę XX i XXI wieku, utwory komponowane specjalnie dla zespołu, transkrypcjeutworów symfonicznych, a także kompozycje własne inspirowane polską muzyką tradycyjną.
Wstęp wolny