Zadania
Do zadań Biura Toruńskiego Centrum Miasta należy:
- integracja i aktywizacja mieszkańców obszaru TCM (tożsamość miejsca)
- wzrost konkurencyjności i pobudzenie gospodarcze obszaru TCM
- inspirowanie nowych form działalności gospodarczej
- identyfikowanie problemów, koordynowanie i wspieranie projektów rewitalizacji
- public relations (PR) i promocja TCM
- promocja zewnętrzna marki Toruń
- koordynacja i wdrażanie strategii rozwoju turystyki dla miasta Torunia, kreowanie i inspirowanie nowych produktów turystycznych
- koordynowanie i nadzór nad Ośrodkiem Informacji Turystycznej
- prowadzenie działań wzbogacających i podnoszących atrakcyjność oferty kulturalnej Torunia, z wykorzystaniem unikalnych walorów architektonicznych i historycznych obszaru TCM oraz współpraca z Biurem ESK 2016
- współpraca z europejskimi organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką Town Centre Management
- dbałość o estetykę i wizerunek obszaru TCM (ład przestrzenny, scenografia miasta)
- koordynowanie i współpraca z jednostkami organizacyjnymi urzędu w ramach zarządzania obszarem TCM
- podnoszenie standardów bezpieczeństwa i porządku w obszarze TCM, dostosowanie układu komunikacyjnego na obszarze TCM do specyfiki tej części miasta
Działania o charakterze szczególnym, realizowane przez BTCM:
- organizacja wybranych widowisk plenerowych o charakterze promocyjnym
- osługa udziału Torunia w Związku Miast Nowej Hanzy
- bsługa udziału Torunia w Stowarzyszeniu Europejskiego Szlaku Gotyku Ceglanego
- organizacja Święta Miasta i kolejnych edycji Alei Piernikowej
- udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie