Zadania

Logo BTCM

Do zadań Biura Toruńskiego Centrum Miasta należy:

  • integracja i aktywizacja mieszkańców obszaru TCM (tożsamość miejsca)

  • wzrost konkurencyjności i pobudzenie gospodarcze obszaru TCM

  • inspirowanie nowych form działalności gospodarczej

  • identyfikowanie problemów, koordynowanie i wspieranie projektów rewitalizacji

  • public relations (PR) i promocja TCM

  • promocja zewnętrzna marki Toruń

  • koordynacja i wdrażanie strategii rozwoju turystyki dla miasta Torunia, kreowanie i inspirowanie nowych produktów turystycznych

  • koordynowanie i nadzór nad Ośrodkiem Informacji Turystycznej

  • prowadzenie działań wzbogacających i podnoszących atrakcyjność oferty kulturalnej Torunia, z wykorzystaniem unikalnych walorów architektonicznych i historycznych obszaru TCM oraz współpraca z Biurem ESK 2016

  • współpraca z europejskimi organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką Town Centre Management

  • dbałość o estetykę i wizerunek obszaru TCM (ład przestrzenny, scenografia miasta)

  • koordynowanie i współpraca z jednostkami organizacyjnymi urzędu w ramach zarządzania obszarem TCM

  • podnoszenie standardów bezpieczeństwa i porządku w obszarze TCM, dostosowanie układu komunikacyjnego na obszarze TCM do specyfiki tej części miasta

Działania o charakterze szczególnym, realizowane przez BTCM:

  • organizacja wybranych widowisk plenerowych o charakterze promocyjnym

  • osługa udziału Torunia w Związku Miast Nowej Hanzy

  • bsługa udziału Torunia w Stowarzyszeniu Europejskiego Szlaku Gotyku Ceglanego

  • organizacja Święta Miasta i kolejnych edycji Alei Piernikowej

  • udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie