Więcej możliwości, więcej szans
Tytuł projektu:
Więcej możliwości, więcej szans
Program Operacyjny:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”
Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Realizator:
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Torunia
Wartość projektu:
2 485 511,02 zł
Źródła finansowania:
Europejski Fundusz Społeczny (85%): 2 112 684,36 zł
Budżet Państwa (15%): 372 826,66 zł
Termin realizacji:
od 1 stycznia 2010 r. do 31 sierpnia 2011 r.
Cel:
Celem głównym projektu było wyrównywanie dysproporcji i zwiększenie szans edukacyjnych grupy 3 944 uczniów i uczennic toruńskich jednostek oświatowych oraz poprawa efektywności uczenia się poprzez realizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, doradztwo i opiekę pedagogiczno-psychologiczną, zajęcia dodatkowe oraz poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe.
Grupa docelowa:
3 944 uczniów i uczennic 19 toruńskich jednostek oświatowych
Szkoły biorące udział w projekcie:
- Szkoła Podstawowa Nr 1,
- Szkoła Podstawowa Nr 13,
- Szkoła Podstawowa Nr 23,
- Szkoła Podstawowa Nr 33,
- Gimnazjum Nr 3,
- Gimnazjum Nr 21,
- Zespół Szkół Nr 22 – Gimnazjum Nr 22,
- Zespół Szkół Nr 1 – Gimnazjum Nr 6, VI Liceum Ogólnokształcące,
- Zespół Szkół Nr 5 – Szkoła Podstawowa Nr 18, XII Liceum Ogólnokształcące,
- Zespół Szkół Nr 6 – Szkoła Podstawowa Nr 19, Gimnazjum Nr 19,
- Zespół Szkół Nr 7 – Szkoła Podstawowa Nr 10, Gimnazjum Nr 10,
- Zespół Szkół Nr 8 – Szkoła Podstawowa Nr 8, Gimnazjum Nr 8,
- Zespół Szkół Nr 9 – Szkoła Podstawowa Nr 9, Gimnazjum Nr 9,
- Zespół Szkół Nr 16 – Szkoła Podstawowa Nr 16, Gimnazjum Nr 16,
- Zespół Szkół Nr 26 – Szkoła Podstawowa Nr 26, Gimnazjum Nr 26,
- Zespół Szkół Nr 31 – Szkoła Podstawowa Nr 31, Gimnazjum Nr 31,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2 – Gimnazjum Nr 29, II Liceum Ogólnokształcące,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 3 – Gimnazjum Nr 30, III Liceum Ogólnokształcące,
- Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące – VIII Liceum Ogólnokształcące.
Główne działania:
- prowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dotyczących wyrównywania braków uczniów w zakresie wymaganych osiągnięć edukacyjnych,
- prowadzenie zajęć specjalistycznych organizowanych dla uczniów o specyficznych trudnościach w zakresie uczenia się,
- doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna skierowana do uczniów wykazujących problemy w nauce,
- prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z zakresu kompetencji kluczowych realizowanych w formie kół zainteresowań,
- poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe prowadzone w części gimnazjów i liceów,
- wdrożenie innowacyjnych form nauczania i oceniania,
- zakup sprzętu i materiałów.
Produkty Projektu:
- 12 609 godz. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
- 6 199 godz. zajęć specjalistycznych dla uczniów o specyficznych trudnościach w zakresie uczenia się (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
- 2 901 godz. doradztwa i opieki pedagogiczno-psychologicznej skierowanej do uczniów wykazujących problemy w nauce (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
- 5 797 godz. dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z zakresu kompetencji kluczowych realizowanych w formie kół zainteresowań (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
- 454 godz. poradnictwa i doradztwa edukacyjno-zawodowego prowadzonego w części gimnazjów i liceów (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
- wdrożenie w ośmiu szkołach innowacyjnych form nauczania i oceniania (100% wartości wskaźnika realizacji wskaźnika),
Osiągnięte rezultaty Projektu:
- ograniczenie braków i nierówności w grupie uczniów i uczennic w zakresie wymaganych osiągnięć edukacyjnych - 217,64% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie problemów w nauce wśród uczniów i uczennic mających znaczne trudności w opanowaniu umiejętności i wiedzy przez doradztwo i opiekę pedagogiczno-psychologiczną - 175,59% wartości wskaźnika,
- nabycie i ugruntowanie kompetencji kluczowych poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne wśród uczniów i uczennic - 157,40% wartości wskaźnika,
- przekazanie wiedzy i informacji o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki edukacyjnej i nabycie przez uczniów praktycznych umiejętności planowania ścieżki zawodowej - 845,16% wartości wskaźnika,
- rozwinięcie oferty zajęć dla uczniów z dysfunkcjami - 100,00% wartości wskaźnika,
- wdrożenie innowacyjnych form nauczania i oceniania w szkołach – 100% wartości wskaźnika,
- efektywna realizacja 19 programów rozwojowych szkół – 100,00% wartości wskaźnika,
- przygotowanie SP Nr 23 do przyjęcia młodszych dzieci – 100,00% wartości wskaźnika,
- wzrost samooceny uczniów dzięki zmniejszeniu dysproporcji edukacyjnych w grupie rówieśniczej - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - 191,60% wartości wskaźnika,
- wzrost samooceny uczniów dzięki zmniejszeniu dysproporcji edukacyjnych w grupie rówieśniczej-zajęcia specjalistyczne - 172,90% wartości wskaźnika,
- wzrost samooceny uczniów dzięki zmniejszeniu dysproporcji edukacyjnych w grupie rówieśniczej-doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna - 159,12% wartości wskaźnika,
- wzrost samooceny uczniów dzięki zmniejszeniu dysproporcji edukacyjnych w grupie rówieśniczej- poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe - 774,19% wartości wskaźnika,
- wzrost samooceny uczniów dzięki zmniejszeniu dysproporcji edukacyjnych w grupie rówieśniczej-zajęcia dodatkowe - 127,27% wartości wskaźnika,
- wzrost wiary we własne możliwości oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i zawodowych - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - 191,60% wartości wskaźnika,
- wzrost wiary we własne możliwości oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i zawodowych-zajęcia specjalistyczne - 172,90% wartości wskaźnika,
- wzrost wiary we własne możliwości oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i zawodowych- doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna - 159,12% wartości wskaźnika,
- wzrost wiary we własne możliwości oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i zawodowych-poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe - 774,19% wartości wskaźnika,
- wzrost wiary we własne możliwości oraz wzrost aspiracji edukacyjnych i zawodowych-zajęcia dodatkowe - 127,27% wartości wskaźnika,
- wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności kształcenia i płynących z niego korzyści - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - 191,60% wartości wskaźnika,
- wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności kształcenia i płynących z niego korzyści –zajęcia specjalistyczne - 172,90% wartości wskaźnika,
- wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności kształcenia i płynących z niego korzyści -doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna - 159,12% wartości wskaźnika,
- wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności kształcenia i płynących z niego korzyści -poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe - 774,19% wartości wskaźnika,
- wzrost świadomości uczniów w zakresie konieczności kształcenia i płynących z niego korzyści -zajęcia dodatkowe - 127,27% wartości wskaźnika,
- promocja postaw aktywnych w pozyskiwaniu wiedzy i informacji oraz rozwijaniu zainteresowań - zajęcia dydaktyczno-wyrówwnawcze - 191,60% wartości wskaźnika,
- promocja postaw aktywnych w pozyskiwaniu wiedzy i informacji oraz rozwijaniu zainteresowań - zajęcia specjalistyczne - 172,90% wartości wskaźnika,
- promocja postaw aktywnych w pozyskiwaniu wiedzy i informacji oraz rozwijaniu zainteresowań - doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna - 159,12% wartości wskaźnika,
- promocja postaw aktywnych w pozyskiwaniu wiedzy i informacji oraz rozwijaniu zainteresowań - poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe - 774,19% wartości wskaźnika,
- promocja postaw aktywnych w pozyskiwaniu wiedzy i informacji oraz rozwijaniu zainteresowań - zajęcia dodatkowe - 127,27% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie niepowodzeń -zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - 191,60% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie niepowodzeń -zajęcia specjalistyczne - 172,90% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie niepowodzeń -doradztwo i opieka pedagogiczno-psychologiczna - 159,12% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie niepowodzeń -poradnictwo i doradztwo edukacyjno-zawodowe - 774,19% wartości wskaźnika,
- zniwelowanie niepowodzeń –zajęcia dodatkowe - 127,27% wartości wskaźnika.
Dodatkowe informacje:
Urząd Miasta Torunia, Wydział Edukacji, ul. Wały gen Sikorskiego 10; 87-100 Toruń
Menadżerem projektu był – Bogdan Rączka
Asystentem projektu była – Joanna Rutkowska
Projekt zakończony pod względem rzeczowym, końcowy wniosek o płatność nie został jeszcze zaakceptowany przez Instytucję Pośredniczącą.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.